Plugg-lördag

Igår så var det en lugn fredag, och jag kan säga att det är riktigt skönt att inte sova bort halva dagen och vakna upp halvt levande.  Fast sen vaknade jag ju pga en mardröm. Jag var ute och reste, satt i ett flygplan, som störtade ner i ett hav. När jag märkte att vi störtade letade jag efter en flyväst under sätet, men dem hade glömt en under just mitt säte. När flygplanet väl hade kraschat i havet så var jag den enda som hade möjlighet att ta mig ur, för alla andra satt fast.  Men flygplanet sjönk så snabbt att jag inte hann ut, och då vaknade av att jag drunknade. Gött ju.
Eftersom vi har ett sjukt jäääävla stort arbete i Samhälle C, där vi ska skriva om och jämföra två olika länders politiska system, så började jag plugga dirr när jag vaknade. Har skrivit klart om USA, så började skriva om Kina idag. När jag tyckte att det räckte så började jag plugga på det feta Samhälle prov, som vi också har i veckan. Hr pluggat och skrivit en sammanfattning på hela kapitlet tills nu. Nu är jag trött i skallen, "Hundra sätt att styra ett land" är inte lättläst precis. 
Ikväll så är det avskedsfest för Elin som ska åka iväg till New York i ett år, där hon skall vara Au Pair. Jag ska då andra sidan bara köra det lugna racet ikväll med. Skolan ska ju gå först har jag hört.

Kom på att jag var tvungen att jag var tvunen att köpa en present, så jag drog fram en låda som legat under sängen, i hopp om att komma på den perfekta presenten när man ska till USA. I lådan ligger nämligen ton av papper, böcker, brev och dylikt från USA. Det väckte många minnen.



I slutet av året i High School, så gav min geomentri lärare ut en masssa diplom till eleverna som hade presterat. Mr. Tarver är den bästa läraren är den bästa (och snyggaste) läraren jag haft genom tiderna, och gjorde allt mycket roligare än vad det igentligen är. Quickest Hands fick jag för jag var den snabbaste med att räkna ut problem, Rags to riches most improved fick jag för att jag var en av dem som förbättrade mig mest (gick från F /IG till A/MVG), Highest test för att jag hade genomsnitt högsta betyg på proven i klassen, Highest homework fick jag för att jag hade högst betyg på läxförhör av alla i klassen, och 2nd fick jag för att jag var den andra bästa eleven utan alla hans 200 elever. Man känner sig lite av en pluggis/nörd när skolan frågar om man vill ställa upp som representant för skolan i Statechampionships of mathematics(haha); jag tacka nej!!



En födelsedagspresent som jag fick av Sebastian (brorson) som var 4 år. Good ol' times när man ritade streck-gubbar.



Ett brev från den bästa och mest älskavärda personen som funnits.



"Sanningen" för ungdomen. En bok jag fick som inehåller patetiska tecknade serier om hur man ska tillämpa Guds ord i olika situationer som ungdom, och det Nya Testamentet. Asså folk gör verkligen ALLT för att locka in folk i religioner. Bli så himla frustrerad när jag tänker på hur mina värdföräldrar tvingade mig gå i kyrkan varje onsdag, fredag och två gånger på söndagar. Jag hade inget rätt att själv välja vad jag tyckte. Dem verkligen hjärntvättade mig. På det viset så ångrar jag lite att jag åkte dit, eller iallafall att jag aldrig bytte familj.

Sen hittade jag två rev som jag skrev till mig själv i sexan, som vi skulle få när vi fick när vi gick ut nian:





Inte konstigt att dem testade mig för dyselexi, skrev ju för fan som en 8 åring

Dem tog också en bild på alla.......



Mamma.... Du kan inte säga att jag var söt på den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0