Surdag, och dagen innan 19

Igår var en sånn dag man bara kunde böla och skrika åt minsta lilla, eller åt ingeting. Hatar sånna dagar. Kl 21 fick jag lite vett i huvudet och tog på mig gymkläder och jacka, men när jag tog i dörrhandtaget förlorade jag vettet. Jag körde och köpte dippa, chip och cola. Sen stängde jag in mig halva natten och spelade cod. Gymmet vs flåsk 0-1.
Idag började jag ett så jag kunde sova ut och vakna på lite godare humör hehe. Endast två lektioner, varav en jag var på möte med det nya elevrådet. Vi fick reda på våra samhälle C prov. SATAN! Ett G+ senare så har jag numera sabbat mitt stabila MVG i Sh C. Yay! Vad hände där liksom? Hur kunde jag naila ett prov om HUNDRA sett att styra ett land, och faila på ett prov om terrorism?
Hursomhelst så har jag tagit mig lite i kragen idag. Skerv klart PM för min historia redovisning om Oliver Croomwell (yay!), och även min geografi redovisning är klar. Så det är bara religions arbetet om "livet efter döden" som är kvar denna veckan. puh.
Efter ha unnat mig med lite cod, så tog jag mig i kragen igen, och fick ett storstädnings ryck. Jag har nämligen två små rum varav ett är mitt sovrum och ett är ett litet tv rum. Det möblerades om i huset när jag var i USA och mina rum blev lite som det blev. Någon tavla där, sen sätter vi ett bord där, en sketen ljusstake på den hyllan, hänger en medalj på den spiken osv osv... Så förra helgen fick jag ett ryck och målade om allt i mitt sovrum till vitt, köpte ny matta nattyksbord, väggklocka och ljusstakar. Det negativa med detta var att jag ställde allt skit i tv rummet, så där har sett ut som ett bombslag. Men nu är det legit.
Stortstädat lite för att jag ska kunna starta en bra dag imorgon från första början. Alla blir väl på lite bättre humör när det är städat. Jag fyller ju som sagt 19 imorgon va. jag har även bäddat om sängen och haft mitt fönster öppet hela kvällen. Finns inget bättre än en sval och nybäddad säng.


Blev rätt mysigt ändå...
Mumma!
/hejrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0