konfunderar

Tuggar på mitt knäckebröd (frukostknäckebröd + ost = MAGIC) och undrar verkligen över vad jag ska satsa på i livet. Ska välja att bli husmäklare, psykolog, akritekt, aktiemäklare eller kanske pilot? Om tjugo år kommer jag tänka tillbaka på dem dagarna jag satt och käka mitt knäckebröd, då allt var mycket enklare, och säga till mig själv att "fan att jag valde att bli just detta". ELLER så kommer jag tänka tillbaka på dem dagarna jag satt och åt knäckebröd, då allt var så komplicerat, och säga till mig själv "jag valde verkligen rätt".
Framtiden är orättvis! Hur ska jag kunna veta vad jag ska trivas med resten av mitt liv? Hur ska jag kunna veta om jag klarar av att sälja hus eller aktier? Hur ska jag vet om jag klara av flyga ett flygplan? Hur vet jag att jag inte kommer bara göra allt halvdant?`Hur vet jag om jag kommer klara av att ha ett sådant ansvar?
Idag är orättvis. Jag har inte tillräckligt självdiciplin för att få alla MVG, även om jag hade haft kunskapen till att få det. Det är orättvist att bara för att jag får VG i vissa ämnen så kan jag inte bli vad jag vill. Det är orättvist att inte kunna ha råd med att gå på den skolan man vill. Det är orättvist att inte kunna gå på den bästa skolan bara för mina föräldrar inte är miljonärer. De är orättvist för oss som inte har en aning om vad vi ska göra, att göra ett val som kommer följa oss i resten av våra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0